• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
    • Tryksager
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Tønder
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Vojens
    • Aabenraa
    • Aarhus
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
    • Erhvervs-Avisen
I dag
3°
SF's gruppeformand bliver skoleleder i nabokommunen: Bjergskov til Fløng

SF's gruppeformand bliver skoleleder i nabokommunen: Bjergskov til Fløng

• Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Kulturnyheder
    • Det sker
  • Roskilde Festival
  • Fotos
  • Erhverv 
    • Erhvervsnyheder
    • Læs ErhvervsAvisen
    • Kontakt/Priser
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
    • ErhvervsAvisen
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Kulturnyheder
  • Det sker
  • Erhverv
  • Erhvervsnyheder
  • Læs ErhvervsAvisen
  • Kontakt/Priser
  • Fotos
  • Roskilde Festival
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • E-paper
  • Midtuge
  • Weekend
  • ErhvervsAvisen
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Guide
  • E-Lokal Shop
  • Tryksager
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Tønder
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Vojens
  • Aabenraa
  • Aarhus
Bil Bolig E-lokal shop Tryksager Guide
Ugens annoncer  
Fik du læst
Restaurant i Gråbrødrestræde havde ulovlige arbejdere

Restaurant i Gråbrødrestræde havde ulovlige arbejdere

Graver: Skænderi af grave var bestilt arbejde

Graver: Skænderi af grave var bestilt arbejde

Vandhund bisat til søs

Vandhund bisat til søs

Garnhøker-indehaver blev knivrøvet: Jeg råbte efter dem på gaden

Garnhøker-indehaver blev knivrøvet: Jeg råbte efter dem på gaden

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

Debatten lige nu

Hestetorvet, så gør dog noget Torben Jørgensen

Åbent brev til Torben Jørgensen.Tager du dig snart sammen og får gjort noget godt for Hestetorvet?Du og de andre politikere har altid behandlet netop dette smukke torv med mangelfuld interesse, selvom det er det første indtryk turister får, når de kommer med tog til Roskilde.Fra nytår til april...

18-05-12 | Læs hele indlægget

Trist med fastfood

Det er på mange måder trist at læse, at Kommunen nu vil tillade endnu en fastfood-restaurant ved en af byens indfaldsveje, nemlig på hjørnet af Motelvej og Køgevej. De cirka 2000 naboer i området vil ikke bare få fornøjelsen af lugten af bøffer og friture; de vil helt sikkert også komme til at...

Når systemet bliver offer for historierne

Jeg ser i dagens avis et større indlæg om vort bys stolte kvindekrisecenter. En fantastisk kvinde er nu blevet afdelingsleder og hun går i front for at hjælpe nødslidende kvinder videre til et "nyt" liv uden vold m.m....

Der mangler stadig p-pladser på Køgevej

Jeg læser i Roskilde Avis, at der måske skal bygges en toetagers Burger King på den grund, der ligger på hjørnet af Køgevej, med det grimme grimme hus, som nu i snart jeg ved ikke, hvor lang tid har ligget der, uden der er gjort noget fra Roskilde Kommunes side.Jeg mener, der kunne ikke bygges en...

Demokratiet der blev væk

Jeg kan ikke beslutte om jeg skal grine eller græde når jeg læser Boligselskabet Sjællands slogan: " Vi lejer den gode service ud", smart tale og forfatteren har sikkert været dyr!...

Giv os servicebusserne tilbage

Til min store overraskelse ser jeg i Roskilde Avis, at Roskildes busplan er blevet et forbillede! For hvem dog?Det kan da kun være politikerne, der er tilfredse med den nye busplan, for det er meget svært at finde en bruger, der er tilfreds med busplanen. For at sige det lige ud, så er det, det...

Drop nu mistænkeliggørelsen af kommunen

Keld Bjergegaard forsøger i Roskilde Avis at holde liv i mistanken om, at Roskilde Kommune har modtaget bestikkelse af Roskilde Festivalen i forbindelse med ekspro-priationen af hans jord. Faktum er imidlertid, at den juridiske ekspertise i Tilsynet pure har frifundet kommunen for enhver mistanke...

14-05-12 | Læs hele indlægget

Gratis arbejdskraft fører Rosie’s fremad

Er gratis arbejdskraft ikke afskaffet? Som student fra Sorø Akademi mener jeg at jeg har hørt et og andet om netop det emne, og jeg mener bestemt at det ikke længere er noget der finder sted i dagens Danmark. Efter at jeg fik arbejde på Rosie"s, er jeg dog kommet i tvivl......

Kvalitet eller kvantitet for vores børn i Lejre?

Vores børn går i Børnehaven Fuglereden i Lejre kommune. Fuglereden får med Rudolf-Steiner-pædagogikken og naturen skabt en hverdag som er præget af ro og regelmæssighed. Dette giver nogle rolige børn, som er meget gode til at være med i de daglige gøremål samtidig med at de er gode til at lege og...

Tvivlsomt tiltalefrafald

1.Bagmands-Politiet, har frafaldet kravom ex-direktør, Valentin Hansenmed hensyn til anklager, om bedragså han ser ud til, at holde skansen.2.Men hva’ mon de stakkels kunder sigerder tabte deres penge, i et vældBagmands-Poliet, har ej gjort dem ri’gerRoskilde Bank, gik åbenbart læk, af sig sæ’l.Ole ...

Udtalelse fra FOA Roskilde’s Generalforsamling

FOA Roskilde har gentagne gange de sidste år gjort de kommuner og regioner, hvor vores medlemmer arbejder, opmærksom på, at man nu er nået så langt ned i sparekataloget, at der ikke kan spares mere på rengøring og omsorg for ældre og børn....

Indsats for de arbejdsløse

Udtalelse fra repræsentantskabsmødet i LO-Sektion Roskilde Egnen, 2. maj 2012: Tid til en indsats for de arbejdsløseDen største udfordring for de danske lønmodtagere er, at få stoppet den stigende arbejdsløshed og skaffe arbejde til flere ledige i normale job med overenskomstmæssig løn og vilkår....

12-05-12 | Læs hele indlægget

Allan Ohms til konservativ retsordfører efter Tilsynsrådets frikendelse af Roskilde for korruption: Kom med en undskyldning Behnke

Kære Tom Behnke,Du har skrevet på din Facebook-side: "Så går det løs på TV2 i udsendelsen "velkommen til virkeligheden", hvor jeg får lov til at komme helt tæt på hjemløse stofmisbrugere". Jeg vil allerede gerne nu byde dig velkommen til virkeligheden.Pressen fortæller i dag, at Tilsynet for...

11-05-12 | Læs hele indlægget

Kommentar til avisens leder 2. maj

Roskilde Avis bragte onsdag 2. maj en leder med betragtninger over mine bevæggrunde for at indmelde mig i Enhedslisten. Jeg kan imidlertid ikke genkende det billede som lederskribenten, Torben Kristensen tegner, derfor må det være på sin plads, at jeg kommer med et par kommentarer:Torbens...

11-05-12 | Læs hele indlægget

Konservativ udligning

Udtalelse fra de konservative i Roskilde Byråd: Konservative sætter udligningen på standbyUdsigten til, at Roskilde kommunes budget skal belastes af yderligere 30-50 millioner kroner, udover de 400 millioner, Roskilde i forvejen betaler til de såkaldte betrængte kommuner, synes at være skubbet et...

10-05-12 | Læs hele indlægget

Tak for en god dag

Onsdag 1.maj var det flot solskinsvejr. Stændertorvet i Roskilde var lavet om til maj fest med taler og god musik, der var en god stemning, pølsevogn og fadølsanlæg som der skal være til en god folkefest.Den gode musik var leveret af Peter Abrahamsen med band, de kunne virkelig få stemningen op....

09-05-12 | Læs hele indlægget

Det skal lykkes

Efter at miljøminister Ida Auken og nationalpark forligskredsen har droppet Skjern Å projektet er Nationalpark Roskilde Lejre kommet et skridt nærmere en realisering. Det kan blive den 5. nationalpark i Danmark, som har fjorden og godslandskabet som særlige kendetegn....

Tillykke til Roskilde Banks ledelse

Mange i Roskilde – herunder min egen familie – har tabt store beløb på krakket i Roskilde Bank. Vi er alle kede af, at det gik som det gik. Også bankens tidligere ledelse. Det er et følsomt område, som berører mange mennesker. Det kan let misforstås, når jeg nu lykønsker Roskilde Banks ledelse med, ...

Byens blomster redder dagen

Det er lørdag, det er regnvejr. Aviserne og fjernsynet er fyldt med krig, politisk ufred, finanskrise, og det hele føles lidt øv-bøv.Går en tur på torvet, alle skutter sig, og de fleste skynder sig rundt....

Hvorfor bordel

Hvorfor skriver Roskilde Avis: "Der har været bordel på hjørnet af Motelvej og Køgevej"?Er det for at de gamle bordelkunder lettere kan finde det nye Burger King?Hvem er det I tror I skriver til?Er det til de sexforskrækkede i Roskilde? De forargede?Hvorfor skriver I det?Kjeld SørensenAabakken...

08-05-12 | Læs hele indlægget

Nogle ønsker at hjælpe skibet flot

Hjælp skibet flot, men så enkelt er det ikke. Ved enhver grundstødning må der undersøges om skibet kan flyde før man trækker det ud på dybt vand igen. Derefter skal der en søforklaring til for at fastslå årsagen til at skibet løb på grund, det er nemlig meget vigtig for Sagafjord hvor det drejer...

08-05-12 | Læs hele indlægget

Aflever SF's plads, Henrik

Henrik Stougaard. Du kan ikke sidde i Roskilde Byråd på SF's mandat!I Roskilde Avis 27. april udtaler du, at du i de sidste 7 år har været i tvivl om SF`s politik, men at du nu har en 'god mavefornemmelse', efter endnu et partiskift, nu til Enhedslisten. Det er så 3. parti du er medlem af indenfor...

07-05-12 | Læs hele indlægget

Trekroner Plejecenter ønskes drevet efter Eden Alternative principper

Venstre har foreslået, at Trekroner Plejecenter drives efter Eden Alternative principper. Eden Alternative er en amerikansk plejefilosofi med den antagelse, at de værste lidelser for ældre mennesker ikke er medicinske sygdomme, men ensomhed, kedsomhed og hjælpeløshed. Og disse lidelser kureres...

03-05-12 | Læs hele indlægget

Styrk Hospice Sjælland

Regionsrådet skal inden for kort tid tage stilling til, hvor de 6 ekstra hospicepladser, som staten har bevilliget, skal placeres. Der har været mange forslag fremme, hvor de kan placeres, men vores opfattelse er, at det faglige og økonomisk mest forsvarlige er at styrke de eksisterende hospicer,...

02-05-12 | Læs hele indlægget

Roskilde – det klæder dig, og det glæder mig

Det glæder mig enormt meget, at rockmuseet på Musicon nu endeligt er fuldt budgetteret. Det er en kæmpe sejr for Roskilde som kulturby. Rockmuseet kommer uden tvivl til, at være endnu en kulturel seværdighed, som man som roskildedenser og dansker i fremtiden vil kunne glæde sig over, i...

02-05-12 | Læs hele indlægget

Tak for husly hos Roskildelisten

Vi har ikke lagt skjul på, at vi var i ”tænkepause” i perioden fra vores brud med SF, den 8. november, og frem til man kendte resultaterne af SFs landsmøde 2012. Nu er tænkepausen overstået, og SF er for os begge et definitivt afsluttet kapitel....

27-04-12 | Læs hele indlægget

Fra Roskildelisten til Enhedslisten

Jeg er naturligvis forpligtet til at sikre mig de bedste muligheder for at arbejde aktivt og ihærdigt for de holdninger jeg blev valgt på i 2009. Den lokalpolitiske dimension har været dækket rigtig fint med Roskildelisten, men den landspolitiske dimension har hidtil manglet.Det jeg har holdt af,...

Hvad foregår der inden i hovedet på en politiker?

På byrådsmødet i Roskilde den 28. marts stemte 1. viceborgmester Henrik Stougaard, der også er formand for Skole- og Børneudvalget, for en lukning af børnehuset Molevitten. Beslutningen skulle realisere manglende ejendomseffektiviseringer i budget 2012. På samme møde stemte Enhedslistens...

Skræmmebilleder i kolonihaverne

Kære Ole Schneider, du skriver at du er blevet klogere efter Kredsens GF, men det du ligger op til i dit indlæg er jo blot igen et skræmmebillede (opført af Haveselskabet) af hvad der kunne komme til at ske....

20-04-12 | Læs hele indlægget

Sagafjords motorer, igen

Jeg bakker helt op om Peter Pousens indlæg, det annonyme indlæg, refereret af "jep"? minder mest om et dårligt salgstrick. Jeg sejlede selv med Sagafjord i 2009 som maskinist, og oplevede ingen nævneværdige problemer i maskinrummet. Alle der har sejlet med Sagafjord ved, at netop de gamle motorer...

BOSJ, hvor lyder den helhedsplan dog hul

Fornylig bad jeg Boligselskabet Sjælland om at få at vide, om min lejlighed var en af dem, der skulle nedlægges og hvor meget jeg kunne forvente i huslejestigning.Men disse to elementære spørgsmål kunne jeg ikke få svar på. Dette burde da ellers være en forudsætning, når beboerne forventes at...

Kommunen planlægger fremtidens Jyllinge

Michael Larsens læserbrev den 21. marts, hvor han skriver, at et er de private investorer, der "planlægger” Jyllinge og ikke kommunen, kræver et svar: For jeg er ikke enig i konklusionen.Det er rigtigt, at det planlægnings- og udviklingsarbejde som Roskilde Byråd har igangsat om Jyllinge Bymidte i...

Boligterror under Boligselskabet Sjælland

15. april 2011 valgte Boligselskabet Sjælland at handle på de klager der var over en beboer i ejendommen Elmevej/Helligkorsvej. Beboeren som er psykisk syg, havde i lang tid chikaneret beboerne i opgangen på Elmevej og boligselskabet valgte så at løse problemet ved at flytte den psykisk syge til en ...

Apropos Studenterhuen trykker tungt

Den kommentar beretter om problemer på studie-/arbejdsmarkedet. Hvordan hjælpes de unge videre? Danmark har i det praktiske mange mindre virksomheder som egentlig godt kunne tage lærlinge/elever, men her kommer det i vejen at de unge er (for) meget på skole. Et eller andet er galt og må tages op...

Tikkende bombe på Sagafjord

Det er med stor undren jeg læser artiklen i Roskilde Avis, der under overskriften ”Bombe i maskinrummet” beskriver motorerne på M/S Sagafjord som potentielle tikkende bomber. Jeg er maskinmester og har tidligere gjort karriere hos et af landets største rederier. Fra 1996 til 2002 havde...

Demokratiske spilleregler sat ud af kraft i kolonihaverne

I forbindelse med mine tidligere indlæg angående bopælspligt i kolonihaverne, kunne jeg godt tænke mig lige at tilføje nogle bekymringer om de udemokratiske beslutningsmetoder man benytter sig af i Roskilde haveselskab! Store beslutninger som f.eks. vedtægtsændringer eller andre regler der vedrører ...

18-04-12 | Læs hele indlægget

Vi må vente på kolonihavelov

Kære Nicolai Drescher. Du gør i et indlæg i avisen dig til talsmand for at sælge kolonihaver til, hvem man nu har lyst til, og om det er en person fra Roskilde eller ej, er du ligeglad med....

Apropos startboliger til unge

Når der her i april er fremsat lovforslag om: Startboliger, der er små lejligheder der kan blive unges startbolig og med hjælp af "viceværter" hjælpe de unge til at forstå og leve i samfundet, så må det være interessant for Roskilde Kommune at bruge dens anvisningsret til små lejligheder i...

Sagafjords motorer har mange år tilbage

Med reference til artikel ”bombe i maskinrummet” i Roskilde avis fredag den 13. april 2012.Jeg har med stor undren læst ovenstående artikel.Ønsker man at optræde anonymt fremstår fakta meget subjektivt! Jeg vil derfor gerne lægge navn til mere objektive holdninger i sagen.Jeg har været tilknyttet...

Sagafjord – bombe i maskinrummet

Sådan en overskrift, mener jeg, er journalistik på et niveau, som Roskilde Avis burde være foruden, og bør ikke stå alene. Den slags medfører, at passagerer vil kunne føle sig utrygge ved at sejle med, hvilket absolut ikke forholder sig til virkeligheden....

Hold fingrene væk fra Stændertorvet

Kommunen har planer for Stændertorvet. Det kan nok være en god idé at forandre det ved at flytte bilparkeringen, og på forskellige måder gøre det til en mere levende og ”kulturel” del af bykernen med div. aktiviteter, så der sker mere i Roskilde centrum til glæde ikke mindst for vore turister....

17-04-12 | Læs hele indlægget

Postkasse ved Bernadottegården bevares

Louis Hansen skriver i et læserbrev i Dagbladet Roskilde om nedtagelse af postkassen ved Bernadottegården i Roskilde. Vi har desværre lavet en fejl, og vi er helt enige med Louis Hansen i, at postkassen skal bevares her. Derfor blev det også allerede for et par uger siden – da fejlen blev opdaget – ...

11-04-12 | Læs hele indlægget

Busserne gør os ensomme

Ikke nok med, at vi ikke selv tør bruge busserne mere efter servicebusserne er nedlagt, vi får heller ikke besøg af venner og bekendte, der også er ældre og heller ikke tør bruge busserne. Dels er der langt til stoppestederne, og busserne starter før der er fundet en siddeplads med fald til følge....

05-04-12 | Læs hele indlægget

Afskaf bopælspligten i kolonihaverne

Kære Joy Mogensen (borgmester), Inga Jørgensen! (formand for haveselskabet) og alle kolonisterne i Roskilde....

05-04-12 | Læs hele indlægget

Respekter din park

I fredags cyklede jeg gennem byen og kunne se at mange andre var ude og nyde det gode vejr. Blandt andet en masse unge fra gymnasier og andre uddannelsessteder, der hyggede sig i Folkeparken. Jeg vil gætte på, at der var knap 900 unge, som nød musik, øl og udsigten til weekend.Jeg synes, det er...

02-04-12 | Læs hele indlægget

Skal vi drukne i skrald?

I Roskilde Avis af 14. marts kunne man erfare i kommunens annonce ”Nye tider”, at dagrenovationen fra 16. april 2012 skal klares af ”Renorden”.Samtidigt gøres opmærksom på, at selskabet er borgerne bekendt, da de også i længere tid har været indsamlere af papir, pap etc....

31-03-12 | Læs hele indlægget

Vedtægtsændringer er op til haveforeningerne

Nicolai Drescher har i et læserbrev i Roskilde Avis misforstået mit svar. Han refererer mig for, at hvis det fremgår af en haveforenings vedtægter at man skal bo i Roskilde for at leje et havelod, så skal det slettes fra vedtægterne....

30-03-12 | Læs hele indlægget

Galimatias at udvide Jyllingecentret

Hvor er alle jer der har mistet penge på at starte en forretning i Jyllinge Centret???Kom frem med jeres erfaringer, så vi kan få stoppet dette projekt som endnu engang vil ødelægge vort landlige miljø....

29-03-12 | Læs hele indlægget

Saml hundeposerne op

Så blev det forår, og vi nyder alle solen og den smukke blå himmel og er glade for, at vi bor i dejlige Roskilde.Der er dog et ”aber dabei” Nu er sneen jo væk, og det afslører jo alt.Uanset hvor man færdes, finder man hundeposer m/indhold liggende og flyde alle vegne. Det er dog for galt....

Museumsforlis i Jyllinge med ophugning eller ej

Fjordcenteret har en enestående placering til formidlingen af den danske kystkultur med fangstredskaberne, udstillinger, fotos af jollerne/ kutterne.I udstillingen kan man dreje sig mod vest, - se ud i magasinet på de samme oplagte originale joller, - strække blikket ud og længere ned i det...

Læserbreve - Top 10

Allan Ohms til konservativ retsordfører efter Tilsynsrådets frikendelse af Roskilde for korruption: Kom med en undskyldning Behnke

Indsats for de arbejdsløse

Kommentar til avisens leder 2. maj

Drop nu mistænkeliggørelsen af kommunen

Gratis arbejdskraft fører Rosie’s fremad

Tvivlsomt tiltalefrafald

Kvalitet eller kvantitet for vores børn i Lejre?

Konservativ udligning

Udtalelse fra FOA Roskilde’s Generalforsamling

Tak for en god dag

Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu
Benzin-show på Ro’s Torv

Benzin-show på Ro’s Torv

Vestergaard
har af-iset
gennem 50 år

Vestergaard har af-iset gennem 50 år

Viborg flytter til Stændertorvet

Viborg flytter til Stændertorvet

Stærk dans

Stærk dans

Auken skal stoppe for grusmaskinen

Allan Bentsen udtaget til OL

Allan Bentsen udtaget til OL

FCR-tæner: Nu må de slås for føden

FCR-tæner: Nu må de slås for føden

Fotograf Erlings nye lette liv 12,6 kilo væk på 11 uger

Fotograf Erlings nye lette liv 12,6 kilo væk på 11 uger

E-paper

Midtuge

Weekend

Erhvervs-Avisen

Sommer-udflugten

E-lokal Home

E-lokal Travel

Fik du læst
Hund dræbt ved drukning: Spændte metal om poterne

Hund dræbt ved drukning: Spændte metal om poterne

Joy Mogensen vil ikke være S-næstformand: - Jeg bliver skam i Roskilde

Joy Mogensen vil ikke være S-næstformand: - Jeg bliver skam i Roskilde

Hver fjerde dreng i Roskilde falder fra en ungdomsuddannelse

Hver fjerde dreng i Roskilde falder fra en ungdomsuddannelse

Roskilde hovedby i DR-indsamling

Roskilde hovedby i DR-indsamling

loading...
Lokalavisen.dk - Sjælland
Hospital indrømmer: Sprængning af blindtarm kunne være undgået

Hospital indrømmer: Sprængning af blindtarm kunne være undgået

På baggrund af Benjamins sag rejser der sig naturligt en...

Danmarks største rovdyr hyggede sig på havnen

Benjamin måtte vente et døgn på operation

Se alle billederne: Amalie på Crazy Daisy

Fiskehandler raser over busplaner

Dramatisk jomfrutur: Bakkens rutschebane afsporet

Ny reform: Her betaler hver borger 28.000 kr. i udligning

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer
Guide - i dit lokalområde
Optik Nicolai's ApS
Roskilde Stjernebutikker
Pernille Damgaard Optik
Palmepiloterne
Facebook

Mest læste

• FCR-tæner: Nu må de slås for føden
  • Fotograf Erlings nye lette liv 12,6 kilo væk på 11 uger
  • Kufferterne ruller helt på plads i flyet
  • Madkassen på Stændertorvet klager over 1. maj: Er vore pølser ikke røde nok?
  • Surrealisme i Palæet
  • Restaurant i Gråbrødrestræde havde ulovlige arbejdere
  • Amok med sprutflaske
  • Duris: Vi har 3-4 ugers ventetid
  • Tyveri i varmestuen Café Klaus
  • I Kvickly Algade: Anklaget for telefon-tyveri

112

• Amok med sprutflaske
  • Polske mænd i retten for stjålne båd-motorer
  • Tyveri i varmestuen Café Klaus
  • Retssag: Havde Ecstasy, amfetamin, kokain og hash
  • I Kvickly Algade: Anklaget for telefon-tyveri
  • Restaurant i Gråbrødrestræde havde ulovlige arbejdere
  • Garn-røvere i grundlovsforhør
  • Bil på mælkekasser
  • Tredje gang var ulykkens gang for spritbilist
  • Graver: Skænderi af grave var bestilt arbejde

Seneste læserbreve

• Hestetorvet, så gør dog noget Torben Jørgensen
  • Trist med fastfood
  • Når systemet bliver offer for historierne
  • Der mangler stadig p-pladser på Køgevej
  • Demokratiet der blev væk
  • Giv os servicebusserne tilbage
  • Drop nu mistænkeliggørelsen af kommunen
  • Gratis arbejdskraft fører Rosie’s fremad
  • Kvalitet eller kvantitet for vores børn i Lejre?
  • Tvivlsomt tiltalefrafald
TV - Mest sete
Amatør-røvere:

Amatør-røvere: "Hvad mener du me...

To mænd, som onsdag formiddag begik væbnet røveri mod Nordea på Him...

Sådan bekæmpes hvepsebo

Sådan bekæmpes hvepsebo

Se hvordan en ekspert bekæmper hvepsebo, og få råd til hvad du selv...

Tattoos med farver er in

Tattoos med farver er in

Hvad er hot, og hvad er not indenfor tatoveringer? Tag med i Body T...

DET SKER - i Roskilde og omegn
19-05
SWOP festival 19. 27. maj 2012
19-05
Kæmpe åbningsparade
19-05
GALLERI B - Slangeevent - lørdag d. 19. maj kl. 11 - 15
19-05
Danske Surrealister
19-05
Master Fatman fyrer op for Bal Moderne
I samarbejde med KULTUNAUT.DK
Se flere

loading...
Afstemning
Er det tilfredsstillende at Roskilde er Danmarks 5. mest kendte by?
Ja
66 %
Nej
30 %
Ved ikke
4 %

loading...

loading...

loading...
Roskilde Avis A-Å
ANNONCER
Net |  Print |  Priser