• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
    • Tryksager
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Aabenraa
    • Aarhus
    • Lokalavisen.dk
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
I dag
16°
  • Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Kulturnyheder
    • Det sker
  • Roskilde Festival
  • Fotos
  • Erhverv 
    • Erhvervsnyheder
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Kulturnyheder
  • Det sker
  • Erhverv
  • Erhvervsnyheder
  • Fotos
  • Roskilde Festival
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • E-paper
  • Midtuge
  • Weekend
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Guide
  • Tryksager
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Aabenraa
  • Aarhus
  •  
  • Lokalavisen.dk
Bil Bolig Tryksager Guide
Ugens annoncer  
Fik du læst
Smed tricktyv på porten

Smed tricktyv på porten

Tissemands-leg på bustur

Tissemands-leg på bustur

Hjælp politiet: Kender du dankortlurerne

Hjælp politiet: Kender du dankortlurerne

Kunsttyve på spil i Palægården

Kunsttyve på spil i Palægården

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

Debatten lige nu

Trafikløsning for almenvellet

Innovation, borgerinddragelse og hensyn til almenvellet er noget Roskilde Byråd gerne vil være kendt for. Jeg håber, at disse gode principper også vil indgå i en konstruktiv trafikløsning på Sct. Jørgensbjerg.Der er allerede kommet masser af fine forslag, som er lige til at bruge. Forslag som...

24-05-13 | Læs hele indlægget

Byernes hjerte

Forarbejdet halter ved renoveringsprojekter af kommunens centrale torve.I Viby blev planer for torveområdet for år siden sat i stå. Der var problemer lokalplanernens indhold i forhold til planlagte forbedringer. Problemer, der i sin tid vagte undren. Siden er intet hændt på torvet. Det stadig er en ...

Bevar dagplejen

Lad dog os som forældre beholde muligheden for at vælge hvordan vores små poder skal starte ”institutionslivet” – i en tryg lille gruppe i dagplejen eller i en vuggestue! Som politikere må I lade forældrene tage det valg og ikke helt afskaffe/skære dagplejens levevilkår/eksistensgrundlag væk....

Forvaltningen er ude af trit med virkeligheden omkring Dagplejen

Til alle politikere i Roskilde Byråd Vi er 3 formænd som sammen med 3 bestyrelser har kæmpet med en forvaltning, der tilsyneladende ønsker den kommunale Dagpleje i Roskilde hen hvor peberet gror....

23-05-13 | Læs hele indlægget

Metal: Skidt S-forslag

Metal Roskilde har på sin generalforsamling vedtaget en udtalelse, der er meget kritisk overfor det nye forslag fra Socialdemokraterne og regeringen, der skal hjælpe langtidsledige, som risikerer at miste dagpengene:...

17-05-13 | Læs hele indlægget

Roskilde Havn rykker

Sommeren viser sig kun i glimt, men Roskilde Havn lader sig ikke mærke dermed. Jeg håber mange roskildensere vil være med til at gøre omverdenen opmærksom på de mange kvaliteter, vi har på vores havn. Nyeste skud på stammen blev åbnet i lørdags: Café Knarr på Museumsøen, hvor Snekken har fået en...

17-05-13 | Læs hele indlægget

Mange mod Gjerskov

Vi kan se i Roskilde Avis, at der er sket en beklagelig fejl med indlægget om dagplejerne og Morten Gjerskov.Fejlen består, i at det ser ud, som om det alene er Birgit Pedersen, der står for indholdet. Det er helt forkert.Forfatterne og underskriverne er flg:Annie Larsen VenstreBent Jørgensen...

16-05-13 | Læs hele indlægget

Mere lys på Domkirken

Roskilde Domkirke, som er Roskildes smukkeste varetegn, blev i 1995 udpeget af UNESCO til at være en del af verdens kulturelle arv. Roskilde Domkirke er blandt de kun 3 steder, som repræsenterer dansk kulturarv på Verdensarvlisten. De to andre steder er Jellingmonumenterne og Kronborg....

15-05-13 | Læs hele indlægget

Misforstået hjemmeside

Havdrup Vandværk A.m.b.A vil tilsyneladende gerne være med på noderne ved at have oprettet en hjemmeside med navnet ”www.havdrup-vand.dk”. På denne hjemmeside vises et billede af et helt andet vandværk, vistnok Egebjerg, samt andre billeder, som slet ikke hænger sammen med Havdrup Vandværk. - Der...

Kommunal racehygiejne

Åbent brev til borgmesterenI Landsforeningen Af nuværende og tidligere Psykiatribruger, (LAP), Roskilde afdeling har vi erfaret, at hjemmevejledere i Roskilde Kommune, forsøger at presse psykiatriske-syge til at blive steriliseret!Derfor, borgmester, støtte du den form for racehygiejne?For andet...

Trafik-mafia

Da jeg i tirsdags åbnede Roskilde Avis var jeg lige ved at få maden galt i halsen, idet det fremgik af en artikel, at citat: ”Spærringen af trafik på Sct. Jørgensbjerg skal være permanent.” Således lød et oplæg til Teknik- og miljøudvalgets møde i denne uge (19)....

Gjerskov: Birgit må passe SF

S stemte for Ø's gode forslagForleden udtalte jeg til avisen, at Socialdemokraterne stemte for, at vi skulle stoppe afskedigelsen af dagplejere, indtil vi har drøftet Dagplejens fremtid. Det var et rigtigt godt forslag, som Ø (Enhedslisten) kom med i Økonomiudvalget, og det bakkede vi...

14-05-13 | Læs hele indlægget

Demokrati i kommunen

Sct. Jørgensbjerg er spærret af! Kun beboere må komme der i bil. Jeg er målløs over at være tilskuer til denne proces. Dette indlæg drejer sig kun om ”øvre Sct. Jørgensbjerg”. Hvad gør disse roskildensere så privilegerede, at de har formået politikerne at forfordele dem på bekostning af væsentlige...

12-05-13 | Læs hele indlægget

Den gule fare

Den gule fare komme og det er faktisk uhyggeligt, for så skal vi på Børnehøjen ud med tonsvis af pesticider til udryddelsen af den gule fare fra Øst, med efterfølgende nedsivning til vores dejlige rene drikkevand fra Gl. Himmelev Vandværk.Der er allerede massevis af den gule fare fra Øst, med...

11-05-13 | Læs hele indlægget

Skueproces

Jeg deltog i borgermøde om trafiksaneringen og afspærringen af Sct Jørgensbjerg. Det var klart fra start, at beslutningen var taget. Og nu har vi så vished for det....

10-05-13 | Læs hele indlægget

Hvem har bortført Mona Lisa?

Mona Lisa forsvandt fra vores carport natten til lørdag den 4. maj. Hun har hængt i vores carport i godt 6 år. Vi tænkte, at det nok bare var en enkelt eller flere personer, der lige ville låne hende for en kort bemærkning. Og at hun ville vende hjem efter et par dage på slap line. Men ak, Mona...

Færre dagplejere skyldes faldende børnetal

Den fremtidige struktur i Roskilde Kommunes dagpleje behandles politisk på et møde i Skole- og Børneudvalget 14. maj.Det, vi skal diskutere, er hvordan vi får organiseret dagplejen, så den er økonomisk bæredygtig i fremtiden. For der skal selvfølgelig fortsat være en dagpleje i Roskilde Kommune....

Åbn op for ungdomspartier

Vi oplever desværre i disse år, at de politiske partiers medlemstal er stærkt dalende. Dette skyldes ikke kun utilfredshed med den førte politik på Christiansborg, men at partimedlemmerne dør af alderdom. Det er et stort problem for demokratiet at færre og færre bliver inddraget i den politiske...

Sociale klausuler

79 erhvervsskoleelever i Roskilde stod i starten af 2013 uden praktikplads. Det er en klar forbedring fra august sidste år, hvor 129 ikke kunne komme videre med deres uddannelse. Vi er rigtig glade for den gode udvikling, men målet må selvfølgelig være, at vi inden længe får en reel...

Jeg er en ‘burhøne’

Jeg havde aldrig troet, at jeg ville blive kaldt en ”burhøne”; men det bliver jeg faktisk i omtalen i Roskilde avis, af, at der ved møde Teknik- og Miljøudvalget, er et oplæg der anbefaler, at trafikforsøget på Sct. Jørgensbjerg, anbefales, at gøre permanent. Anette Gundlach, ”giver den ikke for...

09-05-13 | Læs hele indlægget

Trist med spærring

Hvor er det dog trist at læse at man barsler med planer om at gøre spærringen af Sct. Jørgensbjerg permanent. Det betyder, udover den betydelige større miljømæssige udledning af CO2 gasser, at cirka 99 procent af Roskildes borgere skal betale for noget vi ikke har mulighed for at bruge....

09-05-13 | Læs hele indlægget

Skolebestyrelse: Det er ikke ok at lukke Sct, Jørgensbjerg

Til byens politikere Det er med dyb forundring at vi på Roskilde Kommunes hjemmeside kan læse, at hele Sct. Jørgensbjergområdet nu indstilles lukket permanent for gennemkørende trafik. Det er simpelthen ikke acceptabelt, hvis udvalget træffer en beslutning, hvor trafikken ledes op forbi en skole...

07-05-13 | Læs hele indlægget

DF rammer lønmodtagere

Lærerne har været lockutet i 25 dage af stædige arbejdsgivere i KL og regeringen.Alle glæder sig nu over, at konflikten er slut. Men regeringen og et flertal i folketinget har lavet et lovindgreb overfor lærer-lockouten.Indgrebet tager ensidig udgangspunkt i regeringens og KLs krav til en løsning....

01-05-13 | Læs hele indlægget

Tyve og anonyme opkald

Jeg læser i Roskilde Avis om adskillige indbrud i weekenden i huse i Veddelev. I tiden forud er jeg blevet ringet op, tit mindst en gang om dagen uden angivelse af nummer på telefonens display, og uden at personen i den anden ende har sagt noget, men blot afbrudt opkaldet....

Skolen har aldrig været bedre

En enkel ret vigtig oplysning er paradoksalt nok næsten fraværende i lockout- og skoledebatten:Den danske folkeskole har aldrig været bedre end i dag.Sådan forholder det sig virkelig. Diskussionen af folkeskolen bygger på en helt igennem uvederhæftig negativ præmis. Så vi tager den lige en gang til ...

Lockouten var uundgåelig

Efter næsten 4 ugers lockout er lærerne vendt tilbage til skolerne. Det var en lang og sej proces. Desværre var den både uundgåelig og nødvendig. At det skulle ende med regeringens indgriben, var givet allerede dengang regeringen åbent gav udtryk for ønsket om en skolereform, som ikke harmonerede...

Klar til ny kamp

Beskidt magtspil bag panikindgreb. Den overskrift fra Ekstra Bladet hænger nu i mit kontor for at minde mig om i dag. Det er ellers ikke en avis jeg normalt læser, men intet er jo længere normalt. Min mand sagde til mig om morgenen, men du vidste jo det ville ske. Måske. På vores faglige møder i...

Lockout fra et børne- og inklusionsperspektiv

Det er fortvivlende at være vidne til den manglende dialog mellem KL og DL. Det er på tide, at der findes en løsning på den fastlåste situation, så vore børn og lærere igen kan komme i skole - de menneskelige omkostninger ved lockouten er for store....

Lock vejlederne ind

Ungdommens uddannelsesvejledning i Roskilde og Lejre vejleder unge fra 13 til 25 år i forbindelse med uddannelsesvalg. Vi har særligt fokus på sårbare unge.På fjerde uge er 18 vejledere i UU - Roskilde lockoutet.KL har truffet denne beslutning på trods at vores arbejdstidsaftale ikke kan...

Ulige kamp

Lærerne i Roskilde skriver, at ”det er en meget ulige kamp, når vi således tvinges økonomisk i knæ”.Var det ikke netop denne ”fortræffelige danske model”, som fagbevægelsen praktiserede overfor en restauratør, indtil han var tvunget økonomisk i knæ?Lærerne anfører, at ”lockoutede lærere gives...

29-04-13 | Læs hele indlægget

Ny enevælde

Efter det jeg som lærer er vidne til i disse dage, har jeg svært ved at se, hvordan jeg troværdigt skal forberede mine elever til at blive medborgere i et samfund baseret på ligeværd og demokrati. Lige nu oplever jeg jo selv det stik modsatte:...

Gør LO grin med 1. maj?

Det forlyder at LO er blevet træt af 1. maj møder, der involverer alle i arbejderbevægelsen, og i stedet vil lave det om til et propagandashow for Socialdemokraternes borgmesterkandidat Joy Mogensen....

God afgørelse

I dag fik Roskilde Kommune medhold i at det er lovligt, at kommunen ekspropierede arealerne ved Dyrskuepladsen, som fremover skal bruges til mange forskellige kulturelle arrangementer, bl.a. festivalen.Natur- og Miljøankenævnet har lagt vægt på almenvellet interesser, og det er en rigtig god...

Opsparede lønpenge skal bruges til undervisning

Roskilde kommune sparer omtrent 1 mio. kr. pr. skoledag lærer-lockouten løber. Samtidig mister skole-eleverne undervisning. Kommunen skylder dermed eleverne flere og flere undervisningstimer i forhold til det lovpligtige timetal. Det er kommunen forpligtet til at råde bedst muligt bod på når...

24-04-13 | Læs hele indlægget

Paradeforslag om lockout-penge

Med budget 2013 indgik S, SF, V, C, DF og B budgetforlig. Af budgetaftalen fremgår: ”Såfremt kommunens økonomiske situation ændres, har forligspartierne forpligtet sig til at indgå i drøftelser med hinanden med henblik på at opnå enighed om, hvordan den nye økonomiske situation takles.” På trods af ...

Smertensbarnet

Stændertorvet er smertensbarnet ,der igen er ved at drive politikerne til vanvid. Sidste nye er en bulletin fra de ansvarlige politikere, der blegnæbbet erkender at deres embedsmænd igen har forfejlet prisen på en entreprise, dobbelt så dyrt i forhold til embedsmændenes beregning....

S og lockout-penge

Socialdemokraterne vil ikke tage lockoutpenge fra børnene.Derfor har vi sammen med S og R stillet forslag om, at de penge som kommunen ikke udbetaler i løn til lærerne under lockouten, skal blive på skoleområdet.Det ville Annie Larsen og V ikke stemme for i økonomiudvalget. Paradeforslag lød det...

19-04-13 | Læs hele indlægget

Byråd må forklare holdning

Kommentar til læserbrev af Flemming Lönqvist i Roskilde Avis 12.april.Flemming Lönqvist mener i et læserbrev 12. april, at det er irrelevant at kritisere Roskildes byråd og borgmester i den igangværende lockout på skoleområdet....

Støt forhandlingsret

Støt op om retten til at forhandle overenskomster uden politisk indblandingBUPL’s tillidsrepræsentanter i Roskilde er bekymrede for den danske model. Vi vil fastholde at arbejdsmarkedets parter indgår overenskomster, der blandt andet garanterer rettigheder til mindsteløn, barsel, ferie, løn under...

Ulig kamp mod KL

Udtalelse fra lærerne i Roskilde 16.april 2013Lockouten af lærerne og andre grupper løber nu på tredje uge. En lockout iværksat på ulige vilkår efter et forløb uden reelle forhandlinger mellem KL og Danmarks Lærerforening.KL mødte os med ét ultimativt krav: total afgivelse af alle aftalerettigheder....

Stop plageriet

Til Christine Antorini. Jeg går i 1.b på Hedegårdenes Skole i Roskilde. Jeg synes, regeringen skulle holde op med at plage lærerne. Heldagsskolen er noget pjat, jeg spiller fodbold i min fritid; det er sundt og nærende for min krop og hjerne.Johannes Engholmer, 8 årStenagervej 22Roskilde....

Paradeforslag fra S, SF og R

Med budget 2013 indgik S, SF, V, C, DF og B et budgetforlig. Af budgetaftalen fremgår bl.a.: ”Såfremt kommunens økonomiske situation ændres, har forligspartierne forpligtet sig til at indgå i drøftelser med hinanden med henblik på at opnå enighed om, hvordan den nye økonomiske situation takles.”...

Udnyt svømmehallerne bedre

Gennem fire års udstationering i et andet land med en veludviklet svømmekultur flyttede jeg til Roskilde i 2010. Jeg glædede mig til også at svømme i min nye by, men valgte hurtigt andre motionsformer, da jeg erfarede, at anarkiet herskede i byens haller....

17-04-13 | Læs hele indlægget

Sløv sagsbehandling

I Roskilde Avis 12.april er der en artikel om Bo, der har haft 15 socialrådgivere på 5 år. Jobcenterchef Anne Haarlev kan ikke genkende dette. Det er vi andre der kan!Min datters sag tog mellem 6-7 år, hvor hun ikke vidste, om hun var købt eller solgt. Blev sendt i adskillige arbejdsprøvninger, bl....

Urimelige flytninger

Til de ansvarlige for sygehusene i Region Sjælland.Fy, hvor skulle i skamme jer. Min søn blev indlagt på Køge Sygehus 7. april, på intensiv, ligger der i to dage. Så bliver han bliver flyttet til Roskilde på intensiv. Grundet pladsmangel på Køge.Han ligger så der til 11. april, nu er han så blevet...

Stop lockout nu

Jeg synes, at lærerne og KL skal stoppe lockouten, fordi det er irriterende at skulle have fri fra skole så lang tid. Så lærerne og KL må sætte sig ned og tage en ordentlig snak og finde en løsning eller gå på kompromis.Jeg synes ikke, det er nogle god ide, at vi skal have heldagsskole....

Skal vi finde os i det?

Forfatteren og skuespilleren George Orwell udgav i 1949 en bog med en lidt speciel titel. Titlen var nemlig årstallet ‘1984’. Det var en fremtidsvision, som fik megen omtale. Den blev først filmatiseret i 1980, hvor Orwell’s enke kun gav sin tilladelse mod at de futuristiske effekter fra bogen blev ...

Hykleri

Når KL lockouter lærerne, så går det ud over børn og forældre, men de gange lærerne har strejket, gik det åbenbart ikke ud over nogen.Når det offentlige lockouter, synes FTF det er urimeligt, for så er fagbevægelsen den lille, men når fagbevægelsen tryner en enkelt restauratør, mener man åbenbart...

Vi vil undervise

Åbent brev. Kære politikere og medlemmer af Socialdemokratiet, SF og Radikale.I disse dage møder I alle vegne lockoutede og aktionerende skolelærere, med hovedbudskabet: ”Vi vil undervise – ikke konflikte”Når I taler med dem, er det også det budskab I vil høre. Vi vil alle tilbage til skolen, og...

14-04-13 | Læs hele indlægget

Handelsskole for lærerne

Underviserne på Roskilde Handelsskole vil gerne udtale deres fulde støtte til de lockoutramte folkeskolelærere:Vi undervisere på Roskilde Handelsskole, som var forsamlet til møde d. 9. april 2013, udtaler hermed vores fulde støtte til Roskilde Lærerforening, men også til Danmarks Lærerforening i...

13-04-13 | Læs hele indlægget

LO: Fri forhandling for lærere

Lærernes strid med kommunerne om en ny overenskomst har udviklet sig til en kamp for intet mindre end Den Danske Model, der jo går ud på, at løn- og arbejdsforhold aftales i frie forhandlinger mellem lønmodtagere og arbejdsgivere. I den strid støtter LO Roskilde Egnen lærerne....

12-04-13 | Læs hele indlægget

Det er emnet der bestemmer

Ældrerådet har en tradition for at invitere borgerne til debatmøde om et aktuelt ældrepolitisk emne hvert forår, først og fremmest for at få en dialog med borgerne. Emnet afgør hvem vi inviterer....

Om lærerkonflikten

Jeg er ikke en part i den igangværende lockout på skoleområdet, men – på det punkt – en ganske almindelig borger, der bare forsøger at følge med i vort samfund. Jeg er derfor noget forundret over den ageren der er fra begge sider i denne konflikt. Jeg er helt enig i, at en konflikt skal løses med...

Paradepolemik

I en atypisk alliance beskylder Venstres Bent Jørgensen og Enhedslistens Henrik Stougaard, som ellers ikke er med i budgetforliget, nu S, SF og B for at bryde budgetforliget når vi foreslår, at den ikke-udbetalte lærerløn under lockouten skal fastholdes inden for skoleområdet....

Stille på VUC

På VUC Roskilde er der ikke den intense stemning, der plejer at være i denne afsluttende fase af undervisningsåret: kantinen er halvtom, studievejledningen halvt bemandet, lokalerne halvt udnyttet. Vi savner vores kolleger og kursister på ordblinde- og folkeskoleafdelingen. De er blevet lock-outet....

Mere Rema 1000

En læser mener ikke, at vi skal have Rema 1000 til Roskilde, da vi i forvejen har for mange supermarkeder, men mange af disse supermarkeder er jo gengangere! De hedder Netto og Fakta og så er der lige et par stykker Føtex og Kvickly og Aldi plus flere Dagli'Brugsen (hundedyre og kedelige), men...

Ingen grænser for frækhed

I april 2011 fik jeg en parkeringsbøde af EuroPark på Ro’s Torv, for at have 2 parkeringsskiver i bilen. Jeg havde købt en elektronisk P-skive, og ville sikre mig, at den virkede inden jeg tog den gamle skive ned....

Hudlægers åbningstid

Jan Eriksen skriver i avisen 5. april om telefontiden hos hudlægerne på Algade i Roskilde. Overenskomsten sikrer, at praktiserende speciallæger som minimum skal have åben for telefonisk henvendelse 2 timer hver konsultationsdag. Region Sjælland har været i kontakt med hudklinikken, der oplyser, at...

Virksomheder skal være velkomne

I Roskilde Avis 3. april opfordrede Knud J. Knudsen politikerne til at sige nej tak til Rema 1000’s ønske om at etablere sig i Roskilde.Det ville i så fald være at gøre borgerne i kommunen en bjørnetjeneste. Den slags protektionistisk planøkonomi er kun til gavn for eksisterende dagligvarebutikker, ...

10-04-13 | Læs hele indlægget

Postkasse uden for Borgerservice

Kære Aase Bak-Nielsen. Tak, fordi du i et læserbrev i Roskilde Avis 3. april gjorde opmærksom på, at der mangler en postkasse uden for Borgerservice på Stændertorvet. Du har helt ret. Det er der behov for, og naturligvis skal der være en....

Bauhaus-katedralen

Trekroner har fået et nyt vartegn. Et gigantisk Bauhaus-tempel, der kan ses fra hele Trekroner.For at de forbipasserende bilister på motorvejen ikke skal være i tvivl om hvad de går glip af, har man ovenpå taget af den enorme bygning sat ligeså enorme bogstaver. Set fra Trekroner ligner BAUHAUS-...

Brænder for arbejde og ønsker kvalitet

I Roskilde er omkring 700 overenskomstansatte lærere og børnehaveklasseledere lockoutede. Derudover er tjenestemænd og flere øvrige overenskomstansatte berørt af lockouten.Roskilde Lærerforening finder det dybt bekymrende, at KL og Roskilde Kommune har valgt at lockoute alle lærere efter et...

Kolonihaver er kun for roskildensere

Nej Nicolai og andre der mener at vi skal åbne op for salg til borgere der ikke betaler skat i Roskilde. Ingen udover dig Nicolai, kan vel være så godtroende at forstille sig at hvis der åbnes op for salg til andre end dig, og mig der har bopæl i kommunen, at det så ikke ville få enhver ansvarlig...

Regering blæser på pendlerne

Regeringen blæser højt og helligt på de sjællandske pendlere, der fortsat må stå som sild i en tønde i myldretiden. Sidste år blev pendlerne ellers lovet 10 ekstra togvogne med 1200 siddepladser af regeringen i forbindelse med trafikaftalen. Ifølge aftalen var regeringen klar på at lade DSB købe 45 ...

07-04-13 | Læs hele indlægget

God service

Danmarks skal leve af service – SuperBest har en gudsbenådet serviceminden ung mand, Anders.Har lyst til at berette om en påskefornøjelse i SuperBest i Skomagergade, hvor den nye købmand Søren har en supermedarbejder, Anders.Jeg bad om hjælp hos en ung mand: hvor er ostekiksene? Han smilede og...

05-04-13 | Læs hele indlægget

Dobbeltmoral i lockouten af lærerne i Roskilde

Lige nu står der hver dag lærere på vagt foran rådhuset i stedet for at være på deres arbejdspladser og undervise børn. Det er dejligt at læse og høre om, at borgmesteren hilser pænt når hun møder op for at komme i gang med sit arbejde....

Umulige hudlæger

Nu har jeg ringet til hudlægerne på Algade de sidste 3 uger i deres teletid mellem 8.30-10,30, hvilket er alt for lidt teletid.Hvergang er man nr 15 eller der er så mange, at man skal ringe senere uden held. Så er der for lidt hudlæger i Roskilde? Er det noget Region Sjælland kan gi et svar påJan...

Alt virker på sygehuset

Pragtfuldt at opleve et sygehus, hvor alt fungerede og hvor alle var topprofessionelle. Det er B32 Kardiologisk afdeling. I hverdagen hører man, for meget dårligt om vore sygehuse, men her fortjener alle ros, for deres måde at håndtere hele min 2 døgn på.Bliver dårlig søndag og kommer på Holbæk...

God vind til Folkeskolen

Vær længe på skolen og gå rimeligt tidligt hjem. Det er enkelt. Vi havde 36 timer om ugen, da jeg gik i skole. Lørdagen var den korte skoledag med kun fem timer. Og lærerne? De var praktisk anlagt. Jeg blev ofte sendt i byen af min lærer, købte ost og grøntsager til hende, hentede hendes post og...

Lusk i Ringparken

Jeg tænker på gad vide, hvad det er Roskilde Kommune og Boligselskab Sjælland skjuler siden de ikke til en beboer i Roskilde, ikke mig, vil give aktindsigt i, hvad der skal ske i Ringparken/Sønder Ringvej i forbindelse med evt. helhedsplan. Landsbyggefonden har iflg. skrivelse fra Bestyrelsen...

Blå kile i Jyllinge

Afdelingen for Plan og Udvikling i Roskilde Kommune har gjort et hæderligt arbejde for at bringe Jyllinges byfornyelse ud til borgerne og lade dem medvirke. Der imidlertid ét aspekt af iderigdommen, som falder Danmarks Naturfredningsforening Roskilde for brystet: Fjordkilen. Planen er at jævne...

04-04-13 | Læs hele indlægget

Aprilsnar med busserne

Ja, det er den nye køreplan, der er trådt i kraft 24. marts, jeg hentyder til, specielt 203-204-205-206.Torben Jørgensen, jeg tror du må have fornyet høreapparat og briller for efter gennemlæsning af køreplan, har du hverken hørt eller læst hvad dine borgere i de berørte områder har givet udtryk...

03-04-13 | Læs hele indlægget

V ønsker det bedste for Roskildes handel

Venstre ønsker det bedste for Roskildes handelsliv, herunder at parkeringsproblemerne i Bymidten bliver løst. Og Venstre mener, at en P-afgift hæmmer muligheden for omsætningsfremgang i Danmarks bedste handelsby, fordi mange kunder vil fravælge Roskilde som handelsby, hvis der indføres P-afgift....

03-04-13 | Læs hele indlægget

Fejlpost

I Roskilde Avis mandag 25. marts havde I en artikel om postens langsommelighed i Roskilde. I kunne med samme ret have skrevet en artikel om al den fejlafleverede post....

02-04-13 | Læs hele indlægget

Valgbusser til unge

En netop offentliggjort undersøgelse viser, at kun 1 ud ag 3 unge under 25 er sikre på, at de vil stemme til kommunalvalget til november. Det er simpelthen skræmmende. Hvis landets unge mister troen på, at deres stemme gælder så risikerer de i sende ende at miste troen på demokratiet. Det er altså...

02-04-13 | Læs hele indlægget

Problemer med annoncering

Jeg har i mange år undret mig over, om de som annoncerer en begivenhed i byen, eller deres forening, er meget sent ude med annonceringen, eller om det er Roskilde Avis der som sætter det i avisen sent....

01-04-13 | Læs hele indlægget

Service for borgerne?

Apropos Borgerservice: Fornylig skulle jeg aflevere et brev til kommunen. Da det kun var en aflevering, ikke en personlig henvendelse, betød det ikke noget, om der var åbent på Borgerservice. Jeg var på Torvet lørdag og ville smide brevet i brevsprækken. Stor var min forundring, da der ingen...

01-04-13 | Læs hele indlægget

Hårdt mishandlede i Vor Frue

Åbent brev til Roskilde Kommunes Teknik- og Miljøudvalg.Vi har med interesse læst jeres indlæg i Roskilde Avis den 8. februar: ’Busplanen udvikler sig stadig’.Tilsyneladende prioriterer I overvejende den indre bys busrejsende, hvorimod os i periferien føler, at vi er ligegyldige.Vi i...

31-03-13 | Læs hele indlægget

Hvem fører valgkamp?

Svar til Mads Sunesen Tak for dit læserbrev i Roskilde Avis 22 marts, hvor du citere mig for at jeg vil bruge de 75 millioner kroner der er afsat til ny svømmehal til glæde for så mange borgere som muligt. Det er nemlig helt rigtigt min overbevisning, og jeg er da glad for at du gengiver den. Din...

Pinligt byrådsmøde

I onsdags blev et forsøgsprojekt fra ministeriet godkendt i Roskilde byråd. Projektet er et modermålsbaseret undervisningsforløb, ikke at forveksle med modermålsundervisning, som Roskilde kommune allerede tilbyder folkeskolebørnene. Undervisningen skal foregå på dansk, med udgangspunkt i elevens...

Demokratisk debat

I Roskilde Avis 20. marts skriver redaktør Torben Kristensen at, der kommer mange indlæg til avisen, og da "en bestemt dame" har fået optaget flere indlæg vedrørende hendes utilfredshed med busserne i Roskilde må det være andres tur til at komme til orde....

30-03-13 | Læs hele indlægget

Fællesbageriets aktieanullering

Til Alex Christensen, Tjørnely 12, Solrød. Du skulle nok have læst Roskilde Fællebageris vedtægter før du for i blækhuset.Det fremgår af vedtægterne at for så vidt en aktionær afgår ved døden er bestyrelsen på selskabets vegne berettige til at overtage den pågældende aktie til pari kurs. D.v.s. at...

Forstår ikke byrådet

Spørgsmål til Roskilde byråd om Roskildes haveselskabs ønske om vedtægtsændringAng. Roskilde haveselskabs ønske om at ændre vedtægterne så andre end ikke ”Roskilde borgere” kan leje en kolonihave i Roskilde, er der nogle ting jeg ikke helt forstår. Ikke mindst på baggrund af den artikel i Roskilde...

Sig fra Joy

Det virker helt forkert, at Roskilde Kommune, der ellers har været anerkendt for i årevis at gøre ekstra meget for børn og unge, nu er på vej til sammen med resten af landets kommuner at lockoute lærerne og derved sætte vore børn og skoler bagud....

26-03-13 | Læs hele indlægget

Kabaret som inspiration

Gruppen Kabaret Sybarit er på Gimle langfredag aften med deres anderledes fortolkninger at pop, jazz og rock. Der er en grund til at bandet bærer ordet kabaret i navnet, da denne underholdningsform er en inspiration for medlemmerne. Aftens andet band er Scots On Ice. Aftenen indledes af Galar Galar....

En skændsel for Roskilde

Hvordan kan det være at det dårligst vedligeholdte fortov og grønne område i Roskilde, skal tilhøre Retten I Roskilde.Jeg færdes ret ofte langs med den gamle retsbygning og arresten, og der er altid enormt beskidt, aldrig fejet, aldrig ryddet sne, aldrig gruset eller saltet, altid må man færdes på...

SF mod skævt indgreb

Meget tyder nu på en lockout af landets folkeskoler. Det kan hurtigt betyde, at konflikten flytter fra forlisinstitutionen til regeringens bord.SF's byrådsgruppe i Roskilde har med bekymring set på KL`s ultimative måde at forhandle på. For os virker det, som om KL hele tiden har haft en plan sammen ...

25-03-13 | Læs hele indlægget

SF advarer mod skævt indgreb

Meget tyder nu på en lockout af landets folkeskoler. Det kan hurtigt betyde, at konflikten flytter fra forlisinstitutionen til regeringens bord.SF's byrådsgruppe i Roskilde har med bekymring set på KL`s ultimative måde at forhandle på. For os virker det, som om KL hele tiden har haft en plan sammen ...

24-03-13 | Læs hele indlægget

Svar til Ohms

I Roskilde Avis den 15. marts 2013 skrev Allan Ohms: ”Er der noget Venstre i Roskilde er for?”AO er kendt som en person med en hurtig pen, der tager sig af mange aktuelle sager i byen, normalt med fin indsigt og med gode argumenter. Men han har åbenbart overset, at Venstre har deltaget i flere...

24-03-13 | Læs hele indlægget

Nyt Rema 1000

Den 8. marts blev der i Roskilde skrevet om, at Rema 1000 gerne vil til Roskildemed 5 supermarkeder.I øjeblikket har vi over 20 supermarkeder i Roskilde, og er dækket godt ind. Disse supermarkeder har det sikkert ikke godt indtægtsmæssigt grundet de mange supermarkeder og folks købeevne.Jeg ved...

23-03-13 | Læs hele indlægget

Fællesbageriets aktieannullerring

I anledning af debatten om Fællesbageriet har jeg set at fællesbageriet er ved at annullere aktier og ejerbeviser i stor stil.På det Centrale Virksomhedsregister CVR kan man læse om mortificering af disse papirer, papirer der har været i Roskildeborgernes eje i måske flere generationer bliver nu...

23-03-13 | Læs hele indlægget

Asfalt til Værebrovej

Vinteren har været hård ved Værebrovej. ”Hvornår får Værebrovej ny asfalt?” Det er der mange der spørger os lokale byrådsmedlemmer om, med rette.Der er et utal af større og mindre huller. Jeg har lovet at følge op på sagen og komme tilbage med et svar. Det gøres hermed....

22-03-13 | Læs hele indlægget

Jeg forstår det ikke

Jeg har lige lagt en række billeder ud på min 2. klasses ”Forældreintra”. Billeder fra ”årets gang”. Fra samarbejde med Korlederen fra Roskilde Domkirkes pigekor i musiktimerne og fra vores besøg hos dette pigekor. Fra da klassen øvede ”Play Back”, sang og dans for at stille op i den konkurrence,...

20-03-13 | Læs hele indlægget

Byggevoldtægt

Et er, at man må rive det tidligere charmerende Frøbelseminarium ned, når det nu ikke kan bruges til noget....

Spild af penge

Kære Roskilde Kommune,Jeg har igennem mere end 20 år hørt, læst og set hvordan kommunen investere masser penge i håbløse projekter for at få unge ud af ungdomsproblemer eller kriminalitet og resultatet er ofte det samme, det lykkes ikke.Dette gælder både for dansker og indvandrere....

Løsning af p-problemer

I fortsættelse af artikler i Roskilde Avis om fremtidig parkering i Roskilde, vil jeg gerne anføre:...

Åbningstider i Borgerservice

Svar til Sune Hermansen, Gadstrup, som i et læserbrev d. 13. marts kritiserer at være gået forgæves hos Borgerservice.Jeg kan kun beklage, at du har haft en dårlig oplevelse, da du skulle bestille pas i Borgerservice i Roskilde, som den pågældende lørdag var lukket....

17-03-13 | Læs hele indlægget

Hvorfor er politik så spændende?

Min navn er Filiz Thunø og jeg er så heldig at være kandidat nr. 4 på Roskilde Radikales liste over kandidater, til kommunevalget til november. Jeg flyttede med min familie til Jyllinge for to år siden, og har været i bestyrelsen i Roskilde Radiale i et år....

Gang i Gundsømagle

Det var en fantastisk oplevelse, at være med til at mødet om Gundsømagles fremtid.80-90 mennesker var dukket op i Forsamlingshuset, med masser af ideer og kampgejst til at gøre Gundsømagle endnu bedre.Zebraby, som projektet hedder, er et samarbejde mellem kommunen og forskellige af vores landsbyer. ...

Haraldskær

Roskilde Kommune åbenbart har for mange penge, siden de kvit og frit kan forære Haraldskær bort til Roskilde Efterskole, læst værdi er 26 mill.kr. Kan vi der bor i Ringparken mm som afventer en evt. helhedsplan, hvor Roskilde kommune jo skal være med som lånegiver være glade. For så er der ingen...

Mangel på indsigt?

Jeg vil altid opfordre til fri debat og aktiv dialog. Gid flere ville deltage og være med til, at vi alle kan blive klogere. Derfor er det også glædeligt og gavnligt, jeg ser Carsten Bülow Ørsnæs deltager i debatten parkering; senest som modspil til mit indlæg under overskriften ”Brask mangler...

En god udlejer

Vi føler os kaldet til at komme med dette indlæg til ”sagen om Roskilde Fællesbageri”, vi er: hhv. Palle indehaver af Slagter Frimann med erhvervslejemål i ejendommen i Støden igennem 34 år og Jane Onø både som bosiddende og som erhvervsdrivende med Korsbæk Butik & Café i ejendommen i Algade....

15-03-13 | Læs hele indlægget

Aktieopkøb i Roskilde Fællesbageri

Når noget lyder til at være for godt til at være sandt er det som regel også tilfældet. AKF Holding tilbyder aktionærer i Roskilde Fællesbageri at købe deres aktie på f.eks. 30 kr. for 10.000 kr. Men sælgeren får ikke 10.000 kr. i hånden her og nu. Men derimod kun 2.500 kr., d.v.s. 25 procent, og...

15-03-13 | Læs hele indlægget

Læserbrev: Ingen borgerservice i Roskilde

Som voksen tilflytter til landets 5. største by med over 80.000 indbyggere forbløffes jeg til stadighed over byens manglende ambitioner og udbredte præg af provinsiel gumpetumpehed. Mit seneste eksempel er åbningstiderne eller mangel på samme i Borgerservice....

13-03-13 | Læs hele indlægget

Lettere adgang til Roskilde bymidte

Når man i dag skal i byen for at handle, ender man ofte i en bymidte, som er tynget af en heftig trafik og et mylder af biler, som kæmper om de sidste ledige parkeringspladser. Dette kan hverken bilister, cyklister eller fodgængere være tjent med. Derfor giver det god mening, at indføre en, lille,...

Nok er nok

Har det dog ingen ende for vores redaktør på Roskilde avis, Torben Kristensen? Jeg er træt af konstant at blive taget til indtægt for holdninger og meninger der ikke har et korn af sandhed i sig. Senest bliver jeg taget til indtægt for at nægte at indføre betalingsparkering af valgstrategiske...

Vær saglig Torben Kristensen

Kære Torben Kristensen. Du skriver flere gange noget, som ikke er sandt. Det er ikke fair. Og jeg har tidligere telefonisk kontaktet dig herom. Men du forsætter. Derfor dette læserbrev.Seneste eksempel er den 6. marts, hvor du i din kommentar i Roskilde Avis skriver, at jeg ”har på ny foreslået, at ...

Brask mangler indsigt

Lars-Christian Brask (LCB - Venstre), som ovenikøbet er en velvidende erhvervsmand, mangler indsigt og fakta i sit indlæg.LCB frygter at kunderne vil køre til Holbæk, Køge eller Hillerød, altså andre gode handlesbyer som ligger ca. 30 kilometer fra Roskilde. Helt ærligt, det må kunderne jo selv...

Ingen skadelig enegang her

Jan Bjergskov foreslår at Roskilde Kommune skal trække sit forhandlingsmandat tilbage fra KL. På den måde kan vi, ifølge Jan Bjergskov, undgå at lærerne her i kommunen lockoutes....

11-03-13 | Læs hele indlægget

Hvad mener de Konservative?

Man kan i avisen læse, at Carsten Wickmann fra de Konservative vil belære Venstre om både partidisciplin og fornuftig politik. Jeg føler det dog nødvendigt at belære de konservative om det samme. I Dagbladet fra d. 8. februar fortæller Tom Hjorth, at ”forudsætningen for at indføre...

Raben og vindmøller

Med stor interesse læste jeg ovennævntes indlæg i Roskilde Avis 6. marts. Hr. Raben får det til at fremstå, som om kommunen hjælper - og har hjulpet, bl.a. i Energilandsby Herringløse, med at finde energivenlige løsninger i forbindelse med energirenoveringer. Har Hr. Raben afstemt dette med...

Fremhæver flertal

Kære Torben Kristensen!Al ære og respekt for dine mange udtalelser vedrørende Roskilde Domkirke, men ærlig talt, er der ikke andre interessante områder i Roskilde, der kræver lederindlæg?Jeg må i alle tilfælde for min del sige, at det opleves som om du bruger din ret og dine muligheder, som...

Trængselstrafik - glæde

Jeg kører dagligt mellem Roskilde og Hvidovre og glædes over den måde som sammenfletningen Holbækmotorvejen - Ringstedvej er lavet på. Kommer man fra Roskilde og skal dreje til højre mod København flettes man sammen med den vensresvingende trafik uden forsinkende lysregulering og ligesådan på...

Venstre?

Er der noget Venstre i Roskilde er for?Allan OhmsadvokakHavnevej 3Roskilde....

Holdbart politisk flertal bag betalingsparkering?

Forhandlingerne om betalingsparkering og parkeringshuse i Roskilde er igen gået i hårknude. Det er mindst tredje gang det sker. Fra blandt andre de konservative peges nu på, at borgmesteren kan benytte sig af et flertal på 20 mandater. Nemlig byrådsgrupperne fra C, B, F og A....

Kræver mod og vilje

P-afgift er en god idé, men det kræver mod og ikke mindst vilje (vi er jo i et valgår!) af de dertil valgte lokalpolitikere! Både mod og vilje ser nu ud til at svigte, Venstre tør ikke og Dansk Folkeparti har taget klynke-violinen frem og mener bla. at de ansatte dagligt skal pendle for at kunne...

08-03-13 | Læs hele indlægget

Børn skal passes lokalt

Roskilde kommune består som bekendt af mange små samfund og jeg kan kun se vigtigheden i at bevarer disse, for at vi forsat har en så spændene kommune, som vi har i dag. Derfor er det for mig vigtigt at der er mulighed for at få sine børn passet lokalt. I disse år oplever vi flere steder i de små...

Tag ansvar selv

Hvorfor gøre det sværere for os selv ved at indføre betalingparkering i Roskilde? Hvis kunderne kan parkere og det uden betaling, så besøger de naturligvis Roskilde ellers risikerer vi, at de kører til Holbæk, Køge eller Hillerød....

SF’s Birgit Pedersen fører valgkamp for 75 millioner

Jeg har netop læst på www.facebook.com/stotsvommehal, at Birgit Pedersen vil bruge de afsatte 75 millioner kroner til at glæde så mange borgere i Roskilde som muligt.Birgit Pedersen ønsker ikke at indse, at der er et stort behov for svømmekapacitet i Roskilde, og at det behov bliver endnu større,...

En radikal skuffelse

Søndag 3. marts afholdte Radikale Venstre Roskilde opstillingsgeneralforsamling, hvor kandidaterne til det kommende kommunalvalg skulle vælges....

07-03-13 | Læs hele indlægget

Sammenhæng i Jyllinges udvikling

I forbindelse med fremlæggelsen af Udviklingsprogrammet for Jyllinge har især Leif Druedahl fremført en række spørgsmål til mig om Spraglehøjsprojektet. Byrådet er udmærket bekendt med det oprindelige Spraglehøjsprojekt, herunder muligheden for en etape-opdeling, og jeg har haft lejlighed til at...

06-03-13 | Læs hele indlægget

SF opfordrer til dialog

SF Roskildes byrådsgruppe opfordrer på det kraftigste til at KL genoptager forhandlingerne med DLFDet er absurd, at formanden for KL’s formand for løn- og personaleudvalget Michael Ziegler betragter forhandlingerne med Danmarks Lærerforening om lærernes arbejdstid som brudt sammen, når dette...

P-luksuskvaler

P-huset på Sortebrødre Plads bliver en rigtig dyr løsning, hvis den gennemføres . Prisen vil blive ca 125 mio kr for oprettelse af 525 p-pladser ifølge bilag til udvalgsmøder. Det er omkring 225.000 kr for oprettelse en enkelt p-bås, men samtidig skal der nedlægges ca. 200 båse for at få plads til...

Hundeluftning

Efter at det grønne areal ved Roskilde Kongrescenter er ændret til P-plads, har hundelufterne fundet nye arealer, hvor hundene kan besørge. Et populært sted er på de cirka fem meter græs, der er mellem vores lejlighedsaltan og en legeplads.Vi frygter stanken, når solen for alvor kommer frem, og vi...

SF glæde over ny klimaplan

I SF er der stor glæde over, at vi har vedtaget Roskilde kommunes klimaplan 2013-2014. Roskilde kommune sender et klart signal om at vi tager vores del af ansvaret, så vores børn og børnebørn spares for oversvømmelser og kæmpe klimaregninger....

01-03-13 | Læs hele indlægget

P-afgift er skattestigning

Årsagen til at Dansk Folkeparti ikke kan bakke om betalingsparkering og herunder parkeringshus i den form der er lagt op til i dag – er at det er en decideret skattestigning for vores borgere. Udvidelse af vores parkeringsmuligheder og synliggørelse af disse handler om helt almindelig politisk...

01-03-13 | Læs hele indlægget

Spisested for alle

Der har fra kompetente administratorer og planlæggere på kommunen, været orienteret om hvordan man mente Stændertorvet skulle udformes. Hvad der har været gisninger om var, hvad der skulle ske med turistinformationen, og det erhvervskonsortium der havde til huse i det gamle Rådhus. Algade, AOF...

27-02-13 | Læs hele indlægget

Overfyldte busser

En onsdag skulle jeg med bus 202A fra Køgevej ved Rådhuset klokken 14.05, men det kom jeg ikke for bussen var overfyldt. Så ventede jeg på næste bus, den var også overfyldt. Så kom der en tredje bus. Den var også overfyldt med unge mennesker fra skolerne.Jeg mener, at det ikke kan være rigtigt, at...

Menighedsråd som valgplatform

Kære fru Larsen: stik piben indNu er vi en del, der er blevet godt trætte af at læse Annie Larsens selvpromovering i Roskilde Avis. Hun har åbenbart gjort pladsen i Roskilde Domkirkes menighedsråd til en valgplatform. Fruen fører sig frem og man bliver da helt i tvivl om Menighedsrådet er flyttet...

Læserbreve - Top 10

25 år med bisser

Enhedslisten og Konservative: Roskildenserne bestemmer selv hvor møllerne skal stå

75 år med saks

25 år med flammer

Vækket med brosten

Fusion i familien

Eksborgmester Jens Müller fylder 75 år

Dagplejeformand til politikere: Tag dog stilling

Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu
Vækket med brosten

Vækket med brosten

Dagplejeformand til politikere:
Tag dog stilling

Dagplejeformand til politikere: Tag dog stilling

50 år med knald på

50 år med knald på

Enhedslisten og Konservative: Roskildenserne bestemmer selv hvor møllerne skal stå

Fusion i familien

Fusion i familien

Morgendagens musik

Morgendagens musik

25 år med flammer

25 år med flammer

Skulpturer i Palæfløjen

Skulpturer i Palæfløjen

E-paper

Midtuge

Weekend

Turist guide

Roskilde 2012

Firmaeventen

loading...
Lokalavisen.dk
Se billederne: Ny kæmpe-kran på 240 tons

Se billederne: Ny kæmpe-kran på 240 tons

Aabenraa Havn har netop udskiftet sin Liebherr LHM 150-kran ...

Rekordmange får opfyldt deres gymnasieønsker

Mungo Park forlader Hillerød

Privat sponsor betaler gildet: Kæmpe fest for løbehjuls-entusiaster

Kanoner åbner Kulturhavn Kronborg

Lokale læger enige: Klar at droppe samarbejde med regionen

Stjålet hvalp og mor fundet døde: Smidt i havedam

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer
Facebook

Mest læste

• Tissemands-leg på bustur